DewaKebaikan « أفضل موقع الويب في العالم

Sumber Sahih Lawak Sensasi dan Mendidik Minda

[Batal Wuduk]

with 9 comments

1. Soalan: Wuduk akan terbatal sekiranya kote (zakar) disentuh. Tetapi, di mana batasnya?
Jawaban: Hanya di sekitar batang kote.

2. Soalan: Saya seorang gadis berumur 23 tahun. Masih menuntut di sebuah IPTA di ibu negara. Saya mempunyai seorang kekasih yang berumur 27 tahun, S namanya. Nama panjang beliau ialah Ass. Panjang sikit lagi ialah Asshole. Beliau bekerja di sebuah pasar raya di ibu negeri Selangor. Saya masih tinggal bersama ibu bapa saya. Manakala Ass tinggal di sebuah rumah sewa dengan jarak lebih kurang 5km dari rumah saya. Sekiranya ada kesempatan, kami akan keluar bersama.

Pernah suatu ketika, kami keluar hingga lewat malam. Saya menumpang semalaman di rumah sewa Ass. Kami tidur setelah keletihan terlanjur. Pada waktu tengah malam, Ass telah bangun untuk mandi wajib dan menunaikan Solat Tahajjud. Secara tidak sengaja, saya telah memegang kemaluannya di bahagian scrotum. Persoalannya di sini ialah adakah wudhk Ass terbatal apabila scrotum-nya disentuh tetapi batang kote tidak disentuh?
Jawaban: Haram.


DK: Itu bukan terlanjur, itu zina namanya. Sila bertaubat sebelum terlambat. Astaghfirullahal ‘azim.😥

Back to Top

Written by DewaKebaikan

18/04/2009 at 4:22pm

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. [Re: pening]

    mambang mabuk minum todi…

    DewaKebaikan

    06/09/2010 at 11:06pm

  2. masyaAllah.yg tnye tu mabuk ke hape?? berzina tu benda lg besar dr kes batal wuduk nie…yg tnye nie aku rase mcm nk mghina jer.bertaubat la slgi nyawa msih ada.

    pening

    05/09/2010 at 5:38am

  3. [Re: Nurmahani]

    hihi thanks >:d<
    tapi dah turun naik.

    DewaKebaikan

    20/04/2009 at 3:42pm

  4. sekadar selingan..

    as at 3pm, April 20th 2009, DewaKebaikan is listed on the Blog of the Day (no. 20)

    hehehe😀

    Nurmahani

    20/04/2009 at 3:02pm

  5. [Re: suhaimiramly]

    kalau masa pintal tu, tangan tak sentuh kulit batang, maka tidaklah batal.

    hahaha confident sungguh aku jawab.

    DewaKebaikan

    20/04/2009 at 2:31pm

  6. kalau pintal-pintal bulu kote batal tak

    suhaimiramly

    20/04/2009 at 1:59pm

  7. [Re: Seifu]

    hehehe. kita tunggu komen lain dulu (macam la ada orang lain nak komen).

    DewaKebaikan

    18/04/2009 at 5:16pm

  8. kehkeh
    betol la tok guru nik aziz cakap…orang zaman skarang dah ubah istilah supaya benda haram nampak cam benda kecik je…kl zina org ckp terlanjur…kl duit riba org ckp bunga…kl khalwat org ckp dating…

    oh saya pon ada soalan pasal wudhu’…ustaz saya cakap kalau pegang zakar (sopannya saya sebut zakar) dengan menggunakan belakang tangan tak batal wudhu’..yang batal kl pegang dengan tapak tangan sahaja..

    so saya nk tanya kalau sy basuh kencing tp saya sentuh zakar dengan menggunakan belakang tangan batal tak wudhu’ saya?

    Seifu

    18/04/2009 at 5:04pm

  9. [New Setting]

    Comment author must fill out name and e-mail (tak kisah real atau fake).
    Nanti semua orang ada avatar masing2 8)

    DewaKebaikan

    18/04/2009 at 4:25pm


Leave a Reply

