DewaKebaikan « أفضل موقع الويب في العالم

Sumber Sahih Lawak Sensasi dan Mendidik Minda

[Kondom Halal]

leave a comment »

Bahan membuat kondom adakah ianya halal?

Disahkan halal oleh Persatuan Uhlama Negeri Dewa Kebaikan (PUNDeK). Boleh dihisap dan ditelan oleh gadis melayu bertudung yang kuat blowjob dan juga kuat sex. Namun, sekiranya konek yang dihisap dan dikunyah itu bukan suaminya, maka hukumnya adalah haram. Sekian, terima kasih. Baca lagi »

Askum dalam Yahudi?

Maksud kau, terjemahan lafaz “Assalamualaikum” di dalam bahasa Hebrew? Jawabannya, Shalom Aleichem. Baca lagi »

Pokemon saya Yahudi?

Mana satu? Pokomen yang Yahudi atau kau yang Yahudi? Atau sebenarnya kau hendak bertanya, bagaimana hendak memeluk Islam? Kau pergilah ke mana-mana masjid dan cari Imam Masjid. Atau kalau susah sangat hendak jumpa, kau iklan dekat surat khabar. Jangan lupa tulis, “Saya pergi 10 buah masjid, tetapi tiada satu pun masjid yang ada Imam. Mungkin mereka ingin elaun dinaikkan.” Baca lagi »

Bunyi ganjil dari bawah bumi?

Haa… di mana? Siapa yang mahu keluar? Dajjal? Oh, tidak. Semua orang lari… selamatkan diri! Baca lagi »

Persatuan memperbaiki akhlak?

Terletak di Chukai, Kemaman, Terengganu. Hehehe, mesti kau Google sebab gambar itu telah circulate di Internet dan kau pun ingin mengetahui kesahihannya. Arakian (aku pun tidak mengetahui maksudnya), gambar itu telah dirakamkan dengan menggunakan kamera aku. Baca lagi »

Pringles babi haram?

Pringles halal, tetapi babi haram. Membuat fitnah “Babi di dalam Pringles” juga adalah haram. Baca lagi »

E476 lemak babi?

E476 di dalam Crispy adalah halal. Tiada sebarang unsur lemak babi. ‘Lemak babi’ hanya wujud di dalam mulut dan tangan kau sebab gatal sebarkan fitnah. Fitnah itu adalah haram. Baca lagi »

Maksud semekom?

“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.
“Semekom” bermaksud “Celaka Kamu.”
“Bye” bermaksud “Batang You Enak.”
“Salam” bermaksud “Saya Ada Lubang Awak Mahu?”
“Shalom” bermaksud “Saya Hendak Awak-nya Lubang Ooo Mahu-mahu.” Baca lagi »

Kaitan gempa bumi Indonesia dengan dajjal?

Tiada apa-apa kaitan, sebab matawang Indonesia tidak ada “mata-satu-di-atas-piramid.” Tetapi matawang US ada objek tersebut. Ini bermakna ‘dajjal’ akan keluar di negara tersebut. Ini disahkan oleh NASA. Bangang sungguh! Baca lagi »

Selebriti yang masuk Islam?

Rebecca Nor Islam. Baca lagi »

Adakah fluorida halal?

Halal. Fluorida telah mendapat Sijil Halal PUNDeK bernombor 2008/786/01. Sijil tersebut akan tamat tempoh sahlaku pada 7 Ogos 2009.

“Alamak, sudah tamat tempoh. Apa pula hukumnya? Masih halalkah?”

Kayu sungguh. Itu adalah tarikh tamat tempoh, bukan tarikh tamat/hilang/habis status halal. Baca lagi »

Contoh résumé untuk jawatan PTD?

Saya hanya ada dalam bentuk tulisan tangan. Belum lagi ditaip. Baca lagi »

Nama anak simple?

Aku ada kawan yang namakan anak dia dengan tiga huruf. Ya betul, TIGA HURUF iaitu huruf N, U dan R. Bunyinya Nur. Tahniah kepada beliau.

Perhatian kepada semua expecting parents, sesiapa yang bagi nama-nama pelik kepada anak-anak kamu, aku akan jadikan sebagai lough stock di DewaKebaikan. Itupun kalau kau publicize-kan di Facebook, blog, etc.

“Eh, bukankah itu hak mereka?”

Ya, itu hak mereka. Hak aku pula ialah mengutuk/mengomen. Kalau aku boleh hormat hak aku, kau juga mesti boleh hormat hak aku. Bagus BANK RAKYAT, saya mesti pilih!

“Habis, kau tidak perlu hormat hak aku?”

Sekiranya kau mahu. Freedom of speech konon. Anti ISA, anti itu ini. Pergi mati. Mati dalam iman. Baca lagi »

Doa sebelum berbuka?

Lafaz niat berpuasa hendaklah dilakukan sehari sebelum berpuasa. Sebab lafaz niat berpuasa Nawaitu sauma ghadin.” “Ghadin” bermaksud “esok” bukan “Encik Radin.”

“R” dalam loghat Negeri Sembilan, kebiasaannya disebut sebagai “GH.” E.g., raya = ghayo, rumah = ghumah. Baca lagi »

Gadis bertudung blowjob 3gp?

Kau hendak tengok?

Oh ya, semasa rakaman ‘3gp’ tersebut, beliau belum mendapat hidayah bertudung. Baca lagi » (Jangan klik lagi. Belum publish)

Mari kita layan satu lagi advertisement.

Nasi lemak Sharifah Sofia?

Kau bertanya tentang hargakah? Harga ‘nasi lemak’ beliau ialah RM9.50 sebab ada sambal sotong sekali. Lebih mahal daripada Nasi Lemak OLDTOWN.

Berapakah harga ‘nasi lemak’ anda? Ada sambal sotong atau tidak?

Pencarian/persoalan lain yang belum terjawab ada di entry [Search Terms]. Ada sesiapa yang boleh tolong jawabkan?


DK: Hihihihi nanti aku ambil entry ini untuk buat penambahan di page FAQ

Back to Top

Written by DewaKebaikan

08/09/2009 at 1:50pm

Posted in General

Leave a Reply

