DewaKebaikan « أفضل موقع الويب في العالم

Sumber Sahih Lawak Sensasi dan Mendidik Minda

[DewaKebaikan Stats]

with 4 comments

Busiest day: 1,162 — Friday, 17 July 2009

Busiest day: 1,162 — Friday, 17 July 2009 | Second busiest day: 977 — Thursday, 16 July 2009

Website saya telah di-review oleh chicsinred.com. Terima kasih kepada Anuar, Chics dan lain-lain.

Dewa Kebaikan
by chics on 16 July 2009

Yesterday Anuar posted a link at his twitter, aku ni bosan dan pemalas nak buat benda berfaedah so I clicked on it.

And I am hooked.

Dewakebaikan.wordpress.com

Why do I love it? Because the author wrote about several topics that we [bedmate and me] always discuss. Tapi kadang-kadang entry dia ada yang tidak tercapai oleh akalku.

Dan cara penulisan dia adalah keji tapi terpuji. Haha

salah satu entry

nama-anak

And he also wrote about certain things yang sukaaaaaaaaaaaaaaa sangat nak diforward-forwardkan dalam email. Contoh macam menggunakan a’kum and isu yang selalu sangat ; tetibe dekat celah mana ntah, tetibe ada corak lambang salib lalu semua menjadi hingar bingar lalu keluar mastika

Like my bedmate alwaysa said

“You eyes will see what you wanted to see, not what you are supposed to see”

Something like thatlah.

If you think that he doesn’t know what he’s talking about, think again. Based on my observation, this guy [I think the author is a guy but I could be wrong] knew exactly what he’s talking about and simple aja sebenarnya mesej yang dia cuba sampaikan iaitu, guna logik dan akal fikiran boleh tak?

Aku jarang nak promote blog orang tapi blog ni buat aku gelaks sampai sakit perut. Plus idea dia belum dibuat orang lagi – tapi aku rasa lepas ni mesti ramai, biasalah copycat ni semua kan [tetibe emo]. Tuan dia tak promote pon tapi aku plak yang sibuk haha.

Tapi bagusla, aku benci betul orang yang pergi blog orang and promote blog dia tapi sebelum meninggalkan kata-kata pujian dulu macam ni

“Nice blog, come and drop comment at my blog”

Keji ye perbuatan sebegini.

Dan juga membuatkan aku serba salah sebab aku tak suka nak pergi blog diorang yang lazimnya, I said lazimnya ye, adalah tak best.

Tak pon macam ni

“Hey let’s exchange links”

Hmm.

I don’t want how?

Nak buat apala, if I don’t find the site attractive why should I kan?

Oh back to dewa kebaikan, if you are person who are sensitive and cannot tolerate certain kind of jokes perhaps the site is not for you. Bahasa dia pon ada gak mencarut dan pedih sesikit.

Still in my own opinion, it’s better than those who write dengan lemah gemalai tapi isinya lemau.

Oklah nak pergi kench.

Tata

Back to Top

Comments

1. dillazag:
chics,
Agreed with your assessment. keji but nice!😉

chics:
Funny right? I laughed so hard when I read his entries

2. shasha:
errr…ada gak jadi silent reader..tapi mcm marah bila tak link dia…bole?? sabor je laa….kamu selalu jumpa blog yg lain dari lain la chics….apasal la aku jarang jumpa? ke sebab aku ni pemalas…

chics:
Tulakan, kita link yang mana kita suka jela, itupon ade je blog yang aku suka aku tak link. aku selalu jumpa pasal aku takde keje dan suka melagha kau on the other hand concentrate kerja hehe

3. Iz:
satu lagi chics,

come & visit my blog! and don’t forget to leave comment!

sabar je aku

chics:
Yee benci! Tah tah dia tak baca pon blog kita [wahh narcissistic] tapi ada hati nak suruh pegi blog dia, suruh komen pulak tu!

4. nadia:
aku pun benci kalu sikit2 nak link la apa la (sebenarnya,tak penah pun org ajak aku link..hahaha..tapi slalu nampak la kat chatbox peej..)

ko ni sket2 nak terkentut dan terkench kan??hihi..dah la lyana kata ko kencing laju2..(sori,aku terskip entri tersebut)

chics:
Aku pon benci. macam tak kenal tak apa nak link. sheesh.Peej memang kesian, nak-nak sebab dia baik dan glemerkan, mulalah orang lain tu.ye memnaglaa aku suka bab buang membuang ni, tatau apsal

5. AM:
benarlah!

sungguh bijak, fun dan menarik, blog itu!

chics:
kan! Tidaklah macam certian2 yang hendak mengeducate tapi tak cukup bahan/proof

6. Uda:
sarcasm…. my fav….🙂

p.s. kalau tak berak, kentut…. kalau tak angin, kencing…. hish…. mcm filem komedi hong kong la….😉

chics:
Depends on sarcasm, I loathe mastika sarcasm sebab macam bagus padahal entry dia semua plagiarised and ada beberapa yang tak dijustify kebenarannya.But this type.

7. Mrs Imran:
bace blog dewa kebaikan …rasa mcm bace majalah gila gila. mmg best giler!

oh ha pasal exchange link..ha I pon buat jugak cam tu😛. hohoho. tapi dunno la org lain buat exchange link utk apa..mungkin sbb rasa blog dia sedap di bace kot huhu.

i exchange link sbb nk biz [almaklum bercita-cita nk jadi jutawan sekelip mata :P]

chics:
Gila-gila banyak based on merapu but yang ni ada justifications. For my biz also I tak suka nak suruh exchange link, lemas kot tapi kalau orang lain suka buat, buatla, just don’t ask me hehe

Mrs Imran:
haah..gila2 mmg la merepek and spastik. tk boleh compare dgn dewa kebaikan tu. but, carutan2 dia or cara membuat lawak cam ada sket [sikitttt] sama la. tu yg remind me to gila-gila yg skang ni dh RIP eh? entah tatau apa jadi.good jugak eh, dewa kebaikan clarify byk benda from makanan haram to ubat gigi halal. huhu. i’m not kind of person yg suke forward email. kalau forward pon..kasik husband jer. tapi email2 pasal haram jadah ni mmg byk nk mampos. sampai rasa, makan tempoyak pon entah2 tempoyak tu pon tk halal?? so malas nk bother. most of the time, i just delete the emails.

chics:
I pon malas nak layan email2 mcm tu, tapi tetapp rasa bingittt

8. dils:
Oh Dear. I love this blog. Some of the issue also membuatkan aku meledak esp bile aku ckp dalam status nak makan certain mende, then tetibaaaa ade plak org nak menyampuk…. haram ke Israel ke. Emoism siot.

Heh.

Entri ni dari memuji tuan belog itu kepada mengutuk promoter belog persendrian. Hikhikhik.

chics:
Kan! And I bloody hate those forwarded email yang tak tahu kebenaran. main forwarddd jeeee. Menyirap darah bila dapat email macam ni

9. Jolie:
Chics,

aku rasa mamat ni Ujang la. Yang kartunis Gila-Gila dulu tu.. Cara penulisan dan google maps kampung jibam dia sama dengan kat facebook Ujang. Aku rasa la sama heheh..

chics:
Maybe ye maybe tak, aku prasan dia ade ambik peta and gambar but dia ada mintak permission from ujang. Plus ujang tak mencarut sangat macam dia ni hehe

10. Jolie:
a’ah..aku baru habis baca entry-entry dia..video sajak tu lawak gila!

chics:
Hahaha tiulah, bongok betul!

11. Dieyra:
huhuhuhu…. sakit perut baca blog Dewa kebaikan tu lar…very funny… nak2 entry Jawatan kosong PTD tu…

sinis betul gurauan dia…tp mcm menjurus kebenaran… best la blog dia…

Chics…klu ada lg blog2 yg best, promote lg… huhuhuu…😆

psl exchange link tu…urm…tak pernah lak wat mcm tu…pernah ke ek? ntah…rasernyer I jer yg suker2 link blog org kt blog I..sbb suker baca n nak tau every update…didnt bother at all nk suruh org tu link I blk…huhuhuh..perlu ker???

chics:
tula I pon, klau i rasa i suka satu blog tu, I linklah tapi takdela pulak lepas tu pegi blog diorang nad cakap “i linked your blog, care to link mine?”hoh

12. ef:
betol ko cakap.
semalam aku baca dewakebaikan.
sungguh tak tercapai akalku.

chics:
hahaha itulah! kelaka nak mati

13. Faiez:
Haaaaaaaaaaahahahah! Aku seke blog ni… thanks kak may (copycat imahfm).

chics:
hahaha best kan..kan kannn


Disclaimer: DewaKebaikan tiada kaitan dengan Anuar, Chics atau pengomen-pengomen di blog Chics.
DK: Harap-harap nanti, paling kurang 1,000,000 orang masuk DewaKebaikan setiap hari. Berangan.🙄

Back to Top

Written by DewaKebaikan

16/09/2009 at 1:16am

Posted in General

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. [Re: sani]

    hehehe

    DewaKebaikan

    20/11/2009 at 4:48pm

  2. sebenarnya dragon ball ada 7 biji kesemuanya :S

    masuk artikel ke seribu, boleh dapat royalti dah ni
    (sumber: lombang kencing aku)

    jangan teruskan menulis
    kalau tak nak ramai menangis :S

    sani

    20/11/2009 at 3:08am

  3. [Re: iznan]

    hehehe bukan 100 tahun ke?

    DewaKebaikan

    27/09/2009 at 5:42pm

  4. sebenarnya dewa kebaikan ini telah muncul hampir 10 tahun…cuma dahulu ianya dikenali sbg hafizbar.blogspot.com

    mgkn ko boleh link kan ke site web archive utk hafizbar dulu2…..

    iznan

    16/09/2009 at 11:28am


Leave a Reply

