DewaKebaikan « أفضل موقع الويب في العالم

Sumber Sahih Lawak Sensasi dan Mendidik Minda

[Pemplagiat Muslimah]

with 4 comments

Pemplagiat: ummumoslemah.bloggerspot.com

(1) PEMAKAIAN TUDUNG DIHARAMKAN DI MALAYSIA!!! (truncated)

“Na tau dak pernah satu ketika Malaysia mengharamkan pemakaian tudung ke sekolah dan IPTA @ IPTS. Tapi tak ramai yang tahu isu ini sebenarnya”. Teringat saya kata-kata abang kedua saya pada suatu hari.

“Eh…biar betol????” Apa kena abang aku ni.

“Betul la…abang din sokong seratus peratus…pihak menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun kawasan kampus. Antara jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah:-

  1. TUDUNG SAJI
  2. TUDUNG PERIUK
  3. TUDUNG TERMOS
  4. TUDUNG CAT
  5. TUDUNG BOTOL

(2) KENALI TUDUNGMU (truncated)

… Jadi, saya mengajak kaum ibu, adik-adik, kakak, isteri-isteri serta sahabat-sahabat untuk sama-sama kita perhatikan beberapa gelaran jenis tudung yang boleh dilihat dalam realiti masyarakat hari ini yang perlu diperbetulkan oleh kalangan kaum (maaf, gelaran2 ini rekaan saya semata-mata, boleh diubah mengikut citarasa sendiri):-

1. Tudung ‘Kaldai’ ← tukar nama tudung je kekekeke

– Pemakaian tudung yang hanya menutup bahagian rambut dan kepala sahaja tanpa menutup kedua-dua telinga. Barangkali untuk menunjukkan subang atau apa-apa perhiasan. Pemakaian yang lebih teruk ialah apabila tudung tersebut dililit sehingga menampakkan leher.


Tajuk pertama telah diolah menggunakan satu ‘lawak’ tentang ‘pengharaman’ tudung yang tersebar meluas di Internet. Sesungguhnya, aku malas hendak mengkaji asal usulnya. Kita teruskan ke tajuk yang seterusnya.

Sumber asal untuk tajuk kedua (2) ialah ibnyusof.blogspot.com. Mungkin.

… marilah kita melihat beberapa gelaran jenis tudung yang boleh kita lihat dalam realiti masyarakat hari ini yang perlu diperbetulkan.:-

1.Tudung Mickey Mouse

-Pemakaian tudung yang hanya menutup bahagian rambut dan kepala tanpa menutup kedua-dua telinga.Barangkali untuk menunjukkan subang atau apa-apa perhiasan. Pemakaian yang lebih teruk ialah apabila tudung tersebut dililit sehingga menampakkan leher.

Sekarang, mari kita sama-sama baca entry daripada defunct website saya.

Bersambung… (Sebab: Entry sudah menghampiri 300 patah perkataan)


DewaKebaikan: Percubaan pertama aku untuk mengamalkan ilmu Piahzadora kekeke.

Back to Top

Written by DewaKebaikan

12/11/2009 at 1:04pm

Posted in General

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. [Re: nbm]

    betul sengal. dia pon baru delete entry tu, baru tadi! mungkin dia juga pembaca DewaKebaikan :-s

    ps: chics, hehehe kau sungguh pantas.

    DewaKebaikan

    12/11/2009 at 3:01pm

  2. tu pun nak tiru.. sengal betul!

    nbm

    12/11/2009 at 2:21pm

  3. [Re: chics]

    hehehe. sungguh keji. sebenarnya, dia tak delete lagi. sengaja aku tukar alamat blognya.

    DewaKebaikan

    12/11/2009 at 1:55pm

  4. Kejinya orang macam ni, blog pon nak tiru ke?

    Tapi dia memang rasa keji kot sebab tu dah delete hehe

    chics

    12/11/2009 at 1:27pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s